دولت عشق
دولت عشق
سیاسی-اقتصادی -اجتماعی

اين پديده در واقع باعث شده سنگين‌ترين و مهلك‌ترين آسيب به حيثيت مجلسي وارد شود كه با نام و شعار اصولگرايي آغاز به كار كرد.
اما نقاط تيره و تاري كه همگي نيز بر اثر مديريت و جهت‌دهي يك اقليت تندرو رقم خورد باعث شد تا مردم در انتخابات 12 اسفند پاسخ مناسبي به اين افراطي‌ها بدهند.
اتفاقاتي همچون هتك حرمت مرحوم كردان در صحن علني مجلس، ماجراي وقف دانشگاه آزاد، مصوبه سؤال‌برانگيز واردات خودرو، بر زمين ماندن طولاني مدت طرح نظارت بر نمايندگان، دودو كردن اهانت‌آميز در برابر رئيس‌جمهور، طرح سؤال از دكتر احمدي‌نژاد با تمام فراز و فرودهايش، طرح عجيب بهبود فضاي كسب و كار، تغييرات در قانون انتخابات مجلس به نفع برخي نمايندگان و ماجراي استيضاح نافرجام وزير كار تنها بخشي از نتايج تندروي‌ها و اثرگذاري‌هاي اين طيف افراطي بوده است.
نكته قابل تأمل اينكه بررسي اغلب اين حوادث نشان مي‌دهد طيف تندروي فوق جمعي محدود و قابل شناسايي هستند كه عمدتاً نيز در بين نمايندگان تهران و برخي از اعضاي هيأت رئيسه مجلس هشتم قرار گرفته‌اند.
اين طيف حتي به خود اين اجازه را مي‌دهد كه براي افرادي كه قصد ورود به مجلس نهم را دارند نيز تعيين تكليف كرده و پدرسالاري نمايند هر چند خود هنوز موفق به ورود به مجلس نهم نشده باشند!
ماجراي پيش آمده براي خانم امين‌زاده يكي از نامزدهاي محترم مجلس نهم كه به دور دوم انتخابات در شهر تهران راه يافته ضمن تأسف‌انگيز بودن، شنيدني نيز هست چرا كه آن روي سكه مدعيان را هويدا مي‌كند.
اين كانديداي محترم كه سابقه نمايندگي در مجلس هفتم را نيز داشته و با توان و بنيه تخصصي و علمي و به دور از سياست‌‌بازي و لابي‌گري‌هاي معمول وارد عرصه رقابت شده با روزنامه مصاحبه كرد و در گفت‌وگويي تفصيلي نقطه نظرات خود درخصوص عملكرد مجلس هشتم و بايد و نبايدهاي مجلس نهم را توضيح داد (اين مصاحبه سه‌شنبه هفته گذشته منتشر شد) اما صرف همين گفت‌وگوي ساده كه بدون هيچ پشت پرده سياسي انجام شد كافي بود تا پدرسالاران مدعي كه فهرست انتخاباتي را به نام بزرگان و به كام خود تهيه مي‌كنند به ايشان فشار بياورند كه يا اين گفت‌وگو را به واسطه انتقاداتي كه از مجلس هشتم داشته‌اي و همچنين نفس مصاحبه با ارگان جريان انحرافي! كه بايد در بايكوت كامل باشد تكذيب مي‌كني و يا اسم تو را از فهرست انتخاباتي خود حذف مي‌نماييم!
و وقتي با مقاومت اين خانم روبه‌رو مي‌شوند ستادهاي ايشان در تهران را تعطيل كرده و فشارها را افزايش مي‌دهند تا جايي كه وي دست از مقاومت و استقامت برداشته و بر اثر القائات همين افراد مدعي مي‌شود با روزنامه جوان مصاحبه كرده نه ! اين پديده يعني پدرسالاري مدعيان! و حال فرض كنيد اين كانديداي محترم كه در اين مرحله و در برابر اين خواسته نامشروع افراد فوق عقب‌نشيني كرد به مجلس راه يابد، آيا وي كه يك متخصص و يك چهره علمي است مي‌تواند در برابر لابي‌ها و سياست‌‌بازي‌هاي همين طيف تندرو مقاومت كرده و كارايي داشته باشد؟ و چه خوب است بزرگاني همچون آيت‌الله خاتمي كه در شب شهادت حضرت صديقه طاهره سلام‌الله عليها و در محضر نوراني رهبر معظم انقلاب از لزوم افشاگري در مورد جريان‌هاي انحرافي با نام آنها سخن مي‌گويد، اين‌گونه جريان‌ها را نيز مدنظر داشته باشند و آنها را افشا كنند.
مرحله دوم انتخابات مجلس جمعه همين هفته و در تاريخ 15 ارديبهشت‌ماه برگزار خواهد شد و علاوه بر حساسيت‌هاي موجود بين‌المللي در اين مرحله و بخصوص اين كه اين انتخابات بين دو دور از مذاكرات هسته‌اي كشورمان با گروه 1+5 قرار دارد توجه به اين نكته نيز حائز اهميت است كه تكليف 25 نماينده تهران كه درست يا نادرست و به صورت سنتي نفوذ زيادي در مجلس خواهند داشت نيز به همين مرحله موكول شده است. پس ضروري است مردم بصير و هوشياري كه در دور اول انتخابات باانتخاب چهره‌هاي معتدل و اخلاق‌مدار پيام مهمي به مدعيان دادند براي دور دوم نيز 25 نماينده در تهران و 40 نماينده باقي مانده در 32 حوزه ديگر را از ميان نيروهاي انقلابي، ولايتمدار و منصف و معتدلي انتخاب كنند كه نتوانند با تندروي‌ها و افراط‌گري‌هاي خود مجلس نهم را به محاق سياست‌‌بازي بكشانند.
مجلس نهم بايد در عين انقلابي بودن عاقل و منصف نيز باشد چرا كه در نخستين سال تشكيل خود با پديده مهم سياسي انتخابات رياست جمهوري يازدهم روبه‌رو است. پس در انتخاب خود دقت كنيم.
«ولله العزئ و لرسوله و للمؤمنين» (منافقون - 8)
«عزت از آن خدا و از آن رسول او و از آن مؤمنان است.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:یارانه مجلس-هاشمی-موسوی-خاتمی-کروبی-دانلود-دانشگاه ازاد-ابوموسی, توسط محمد